Refael Group

מאמרים וכתבות

מהי קבוצת רכישה ומתי היא טובה לכם?

2019 מרץ 27 | על ידי רפאל נדל"ן |מאמרים

קבוצת רכישה היא למעשה קבוצה של שותפים אשר מתארגנת יחדיו כדי לקנות נכס מסוים מתחום הנדל”ן. הקבוצה יכולה להחליט אם לרכוש בית מגורים, בית קרקע ולפעמים גם משרדים. תפקידה של הקבוצה הוא למצוא את הקרקע המתאימה לרכישה, לאתר רוכשים לעסקה ולהתנהל מול אנשי המקצוע בתחום הביצועי.

קבוצת רכישה – כל היתרונות שכדאי להכיר

רכישת נכס באמצעות קבוצת רכישה כדאית ומשתלמת מכמה סיבות:

פטור מתשלום מע”מ – כולנו יודעים שרכישת נכס כרוכה בתשלומים רבים וביניהם תשלומי מע”מ. אך כאשר מדובר בקבוצה שרוכשת את הנכס, ניתן לפטור אותה מתשלום מע”מ על הקרקע.

כוחה של הקבוצה – כאשר קונים נכס במסגרת קבוצה, ניתן להשתמש בכוח שלה על מנת להוזיל מחירים. רכישה קבוצתית משפיעה לא פעם על ההחלטות של הקבלנים, והיא מובילה להוזלה משמעותית בעלויות. כמו כן, ישנם קבלנים ויזמים שאוהבים למכור דירה לקבוצה, שכן אז הם אינם צריכים לשלם את עלויות השיווק והפרסום.

הזדמנויות השקעה – לקבוצה של רוכשים יש הזדמנויות השקעה רבות יותר. ניתן לערוך סיעור מוחות וכל אחד מבין המשקיעים יוכל לבחון הצעות משתלמות להשקעה.

מדוע חשוב לבחור בקבוצת רכישה איכותית?

ראינו כי קבוצת רכישה טומנת בחובה יתרונות משמעותיים, אך יש לה אתגר אחד: הצורך שלכם להסתמך על אנשים אחרים. בעת ביצוע עסקה חשובה, אתם פועלים יחדיו כקבוצה, ולא פעם האחד תלוי בגחמותיו של האחר. לפיכך, חשוב לבחון היטב עם מי אתם עומדים לבצע עסקאות האם מדובר באנשים אמינים וללא רקע בעייתי או עבר פלילי? ישנן גם קבוצות רכישה המורכבות מאנשי מקצוע אמינים שיש להם רקע בתחום הנדל”ן והבנייה. כדאי לפנות אליהם כדי לקבל ייעוץ מקצועי.

איך מתבצעת החלוקה של הנכסים?

במקרים רבים קבוצת רכישה משתתפת ברכישת בניין דירות. במקרה זה נשאלת השאלה מי ירכוש איזו דירה. אחרי הכול, קיימות דירות נוחות יותר עם יותר כיווני אוויר ונגישות לקרקע, ויש דירות שהגישה אליהן אינה נוחה, למשל דירות הממוקמות בקומות גבוהות יותר. בדרך כלל הקבוצה מחליטה אם לבצע הגרלה ולאפשר למשתתפים הזדמנות שווה לזכות בדירה זו או אחרת. לעתים הרכישה פועלת בשיטת “כל הקודם זוכה”, כך שמי שהצטרף לקבוצה ראשון יקבל את הדירה הטובה ביותר.

כתבות נוספות

10 הערים עם ריכוז חברות ההייטק הגבוה ביותר בארץ

לכתבה המלאה

2018 אוקטובר 3
על ידי רפאל נדל”ן

10 חברות הייטק מובילות שפועלות בכפר סבא

לכתבה המלאה

2018 נובמבר 7
על ידי רפאל נדל”ן

3 טרנדים בעיצוב משרדי הייטק

לכתבה המלאה

2018 אוקטובר 3
על ידי רפאל נדל”ן

4 טיפים חשובים למשכירי משרדים

לכתבה המלאה

2018 אוקטובר 4
על ידי רפאל נדל”ן

5 טיפים לרכישת משרדים להשקעה

לכתבה המלאה

2019 ספטמבר 1
על ידי רפאל נדל”ן

5 פרמטרים מרכזיים בבחירת נדל"ן מסחרי להשקעה

לכתבה המלאה

2018 אוקטובר 4
על ידי רפאל נדל”ן

שמחים לתמוך בעמותות החברתיות

לכתבה המלאה

2018 דצמבר 2
על ידי רפאל נדל"ן

התקשרו עכשיו